نیاز به خدمات نظافت منزل در تهران دارید؟
همین حالا با کارشناسان تمیزک تماس بگیرید و نظافتچی آقا یا خانم مورد نظرتان را برای نظافت منزل و ساختمان خود رزرو کنید.

5 کار مهم که باید قبل از آمدن نظافتچی شرکت انجام دهید!

نظافت اداره

بهترین راه برای تمیز نگه داشتن محیط کار، استخدام نظافتچی های اداری است. آن ها نه تنها بهترین ابزار و تجهیزات را دارند، بلکه آموزش های حرفه ای نیز می بینند تا بتوانند کارها را به بهترین نحو انجام دهند.

با این حال، که نظافتچی شرکت شرح وظایفش را میداند و کارش تمیز کردن است، نباید همه چیز را به آن ها بسپارید.
در حالی که کاره ای زیادی تحت پوشش خدمات آن ها قرار دارد – مانند جارو کردن فرش ها، تمیز کردن حمام ها، و ضدعفونی سطوح – چیزهایی نیز وجود دارند که بهتر است توسط شما و کارکنانتان مورد توجه قرار گیرند.

در حالی که بسیاری از وظایف تحت پوشش خدمات آنها وجود دارد.( مانند جارو و طی کشیدن، شستشوی حمام، و ضد عفونی کردن سطوح ، گردگیری و … ) بعضی از کارها هم هست که باید توسط شما و کارکنانتان انجام شود…

علی الخصوص این وظیفه شماست قبل از شروع هر نظافت و آمدن نظافتچی، فضا را مرتب کنید. به یاد داشته باشید که برای نظافت به نظافتچی‌ها پول می‌دهید که بر حسب زمان مشخص شده برایتان کار کنند. اگر آنها بتوانند بیشتر زمان خود را به نظافت اختصاص دهند و به محض ورود شروع به انجام کارهای خود کنند، می توانند خیلی زودتر کارها را به پایان برسانند و این به اصطلاح یک بازی برد – برد است!

با این اوصاف در این مطلب به چند نکته مهم اشاره می کنیم که نظافت دفتر کار را برای همه افراد درگیر موثرتر می کند:

مرتب کردن فضای کار

هدف اصلی از مرتب کردن، دادن فضای بیشتر به نظافتچی ها برای انجام کارهایشان است. اگر در روی میزها و کف اتاق ها شلوغی زیادی وجود داشته باشد، آن ها نمی توانند روی وظایف اصلی خود تمرکز کنند. این کار حتی می تواند باعث بروز حوادثی شود که می تواند منجر به آسیب دیدگی یا آسیب به اموال شود.

حتما بخوانید : نظافت دوره‌ای شرکت و محل کار+ چک لیست

توجه داشته باشید که برخی از نظافتچی های حرفه ای نیز وجود دارند که به خدمات اداری و نحوه چیدمان وسایل مسلط هستند. با این حال، سبک آنها ممکن است برای همه افراد در دفتر شما مناسب نباشد.
برای مثال، برخی از افراد ترجیحاتی در نحوه چیدمان میز خود دارند، بنابراین هنوز هم ایده آل است که همه قبل از شروع نظافت عمومی، فضاهای خود را مرتب کنند.
به عنوان مثال، برخی افراد ترجیحاتی در نحوه چیدمان میزهای خود دارند، بنابراین کار ایده آل آن است که همه فضاهای خود را قبل از شروع نظافت عمومی مرتب کنند.


در نهایت، مرتب کردن فضا تضمین می کند که هیچ یک از اشیاء با ارزش شما جابه جا یا دزدیده نخواهند شد! البته که شرکت های معتبر نظافت منزل راه های مختلفی برای بررسی کارمندان خود از نظر قابل اعتماد بودن دارند، اما همچنان بهتر است که ما تمام نکات را رعایت کنیم!

ایمنی را به بالاترین سطح برسانید

اگر وسایل یا تجهیزات شکستنی در اطراف دفتر شما وجود دارد، باید آنها را قبل از رسیدن نظافتچی ها ایمن کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از آنها کمک بخواهید (البته توجه داشته باشید که این کار می‌تواند زمان تمیز کردن آنها را کاهش دهد و یا ممکن است هزینه‌های اضافی را به دنبال داشته باشد).
بدیهی است که نظافتچی های حرفه ای به گونه ای آموزش دیده اند که مراقب وسایل مشتریان خود باشند. با این وجود، مسئولیت اموال شما در نهایت با شماست، بنابراین مطمئن شوید که هر چیزی را که نمی‌خواهید گم شود یا آسیب ببیند، ایمن کنید.

اسناد را به درستی بایگانی کنید

اگر در مکان‌هایی کار می‌کنید که با اسناد زیادی سروکار دارند، مانند یک دفتر حقوقی یا شرکت حسابداری، بهتر است تمام اسنادی را که ممکن است امنیت داده‌ها را به خطر بیندازند، ذخیره کنید. حتی دفترچه‌های یادداشت به ظاهر بی ارزش را باید در کابینت‌های امن نگهداری کنید یا قبل از رسیدن نظافتچی به خانه ببرید.
اموال با ارزش و محرمانه و اسناد اداری را دور از دسترس نگهداری کنید. نظافتچی ممکن است ناخواسته به اسناد محرمانه نگاه کنند که می تواند حریم خصوصی مشتری را به خطر بیندازد.

علاوه بر این و همانطور که قبلا ذکر شد، حوادث ممکن است رخ دهد. ممکن است شخصی دسته ای از پوشه ها را از روی میز بیاندازد که منجر به گم شدن یا به هم ریختگی فایل ها شود. برای حفظ یکپارچگی اسناد اداری خود، آنها را ایمن و دور از مناطق در حال تمیز کردن نگه دارید.

زباله ها را تفکیک کنید

استخدام نظافتچی آقا یا خانم به این معنی نیست که شما و کارمندانتان باید نسبت به مدیریت زباله ها سهل انگاری کنید. برخی از شرکت ها عمل بازیافت زباله را انجام می دهند، اما این به معنای عدم رعایت نظم مناسب نیست.

حتما بخوانید : ۱۰ مزایای استفاده از شرکت نظافتی

در رابطه با مطالب بالا، شما باید مدیریت کاغذهای حساس را هم به عهده بگیرید. کاغذها را قبلا خرد کنید و در جعبه یا جعبه برچسب دار قرار دهید. به این ترتیب ، تنها کاری که نظافتچی ها باید انجام دهند این است که آنها را به محل انباشت زباله ها در ساختمان انتقال دهند.

ظرف ها را از قبل بشویید

شستن ظروف برای خودش یک داستانی دارد! در واقع، بسیاری از نظافتچی های شرکت، ظروف را نمی‌شویند و فقط ضایعات مواد غذایی و سطل زباله ها را خالی میکنند، مگر اینکه به صراحت در فهرست خدمات و قرارداد شما مشخص شده باشد. البته نیروهای تمیزک همه ظرف های شما را میشورند!
سعی کنید ظروف را از قبل بشویید . شستن و کنار گذاشتن ظروف کثیف به نظافتچی ها زمان و فضای بیشتری برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و مرتب کردن فضای آشپزخانه و میزها می دهد.

نظافت شرکت در تهران

نتیجه گیری :

در پایان ، این نکته قابل اشاره است که مرتب کردن و رعایت موارد بالا فقط به مربوط به کارایی بالای شما نیست، بلکه این به احترام گذاشتن به نظافتچی ها هم مربوط می شود. شما آنها را برای آسایش خود استخدام کردید، اما این به شما اجازه نمی دهد که تنبل باشید.
همچنین اگر می توانید از قبل در مورد انتظارات خود صحبت کنید، به آن ها اطلاع دهید که چه کارهایی را پوشش می دهند و چه کارهایی را پوشش نمی دهند، بنابراین می دانید که با پولی که بابت آن می پردازید چه چیزهایی به دست خواهید آورد.
اگر به آن ها نیاز دارید یا می خواهید که کار اضافی انجام دهند، از قبل به آن ها اطلاع دهید تا زمان بندی درستی را انجام دهند.
البته اگر خواستار سرویس های اضافی هستید، باید برای هزینه های اضافی نیز آماده باشید؛ مگر اینکه مدیریت آن را رایگان اعلام کند، همیشه باید فرض را بر این بگذارید که برای کارهای اضافه بر سازمان باید هزینه پرداخت کنید.
تمیز کردن محیط کار باید کاری باشد که بدون دردسر انجام شود. با رعایت این نکات و یادآوری ها، قطعا نتیجه کار عالی خواهد بود و می‌توانید از یک فضای تمیز کاملاً لذت ببرید!

برای دریافت خدمات تخصصی نظافت در تهران با شماره شرکت نظافتی ۹۱۶۹۲۲۲۹-۰۲۱ و ۷۷۴۵۱۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارگر خوب برای نظافت منزل و نظافت راه پله و نظافت محل کار خود را رزرو کنید.


دیدگاهتان را بنویسید


سارا سمیعی 5 دی 1402

حتماً این نکات رو تو نظافت محل کار امتحان می‌کنم، از آموزش‌های تون واقعاً لذت بردم! فکر نمی‌کردم تمیز نگه داشتن اداره اینقدر مهم باشه. 👍

با خدمات ما
آسوده خاطر باشید