حفظ نظافت در جنبههای مختلف مدیریت دفتر کار بسیار حیاتی است چرا که نقش مهمی در بهرهوری دارد. محیطی کثیف و بینظم، الهامبخش کارکنان برای انجام دقیقتر و باکاراییتر وظایفشان نیست.
علاوه بر این، محیطی تمیز از سازمان شما حکایت میکند. این پیام را به کارکنان منتقل میکند که به سلامتی آنها اهمیت میدهید و همچنین باعث ایجاد تصویر ذهنی مثبتی از شرکت شما در بازدیدکنندگان، شرکای بالقوهی کسبوکار و عموم مردم میشود.
در نهایت، نظافت محل کار تهران به شما کمک میکند تا الزامات قانونی برای ارائهی محیط کاری سالم، ایمن و راحت به کارکنان را برآورده سازید.خوشبختانه با کمک خدمات نظافت شرکت توسط شرکتهای حرفهای نظافت، حفظ تمیزی محل کار آسانتر از همیشه شده است.
نقاط مخفی نظافت در دفتر کار
با این حال، هنوز برخی نقاط وجود دارند که نیاز به توجه بیشتری دارند. فهرست زیر را مطالعه کنید تا هم شما و هم شرکت خدماتی شما بتوانید محیط را به مدت طولانیتری تمیز نگه دارید:
چراغها و لوسترهای روشنایی
از آنجا که اکثر چراغها در ارتفاع بالاتر از سطح چشم نصب میشوند، همیشه مورد توجه در هنگام نظافت قرار نمیگیرند. در نتیجه، گرد و غبار میتواند بدون اینکه متوجه شوید، روی آنها جمع شود. در نهایت، این تجمع میتواند باعث کاهش نوردهی شود، حتی اگر چراغها جدید باشند یا لامپها اخیراً تعویض شده باشند.
به خاطر داشته باشید که محیطهایی با روشنایی نامناسب، برای بهرهوری و انگیزهی کارکنان مساعد نیستند. بنابراین، برای جلوگیری از این وضعیت، مطمئن شوید که چراغها را در فهرست کارهای نظافتیتان قرار دهید. این کار میتواند حداقل یکبار در هفته انجام شود. میتوانید با استفاده از یک پارچهی نرم، لامپها را تمیز کنید و از وسایل گردگیری برای تمیزکاری قابها، سایبانها و سایر عناصر تزئینی استفاده نمایید.
پنکه های سقفی ( پرههای فن )
اگر پنکه سقفی در محیط کارتان وجود داشته باشد، احتمالاً روی پرههای بالایی آن لایهای از گرد و خاک و تارعنکبوت انباشته شده است. با گذشت زمان، این آلودگیها انباشته شده و با چرخش فن در سرتاسر محیط پخش میشوند. این نه تنها محیط کار را برای تمیزکاری دشوارتر میکند، بلکه باعث کاهش کیفیت هوا نیز میشود.
برای تمیز کردن پرههای پنکه سقفی، میتوانید از گردگیر بلند دستهدار با سر تنظیمشونده یا جارو برقی استفاده کنید. البته اگر فنهای دیگری هم در محیط کار دارید، مطمئن شوید که به طور منظم پرههای آنها را نیز تمیز میکنید. یکبار در ماه معمولاً برنامهی خوبی است، اما در نهایت بستگی به این دارد که چقدر از فنها استفاده میکنید و محیط کارتان چقدر گرد و خاک دارد.
حتما بخوانید : راهنمای جامع تمیزکردن رسوب زرد رنگ توالت
پردهها و آویزها
همانند پرههای پنکه، پردهها نیز به دلیل سطح صافی که دارند، گرد و خاک زیادی روی آنها تهنشین میکند. خوشبختانه اکثر شرکتهای حرفهای نظافت، پردهها را نیز در برنامهی کاری خود گنجاندهاند.
اکثر محیطهای کاری دارای پردههای ونیزی یا رولی هستند که تمیز کردن آنها با استفاده از جاروبرقی یا پارچهی میکروفایبر امکانپذیر است؛ همچنین میتوان آنها را برای شستشوی سریع درآورد و در حمام شست. پردههای دیگر (مانند پردههای رومی، پردههای برقی و غیره) ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند، بنابراین قبل از شروع کار به شرکت نظافتی دستورالعملهای مورد نیاز را ارائه دهید.
زیر صندلیها و مبلمان
بسیاری از نقاطی که معمولاً در هنگام تمیز کردن جا میافتد، معمولاً در دستهی “چشم ندید، دل نخواست” قرار میگیرند. اینها شامل زیر صندلیها میشوند که شاید تعجب کنید، اما میتوانند گرد و غبار زیادی جمع کنند.
زیر اکثر وسایل بزرگ نیز به دلیل دسترسی سخت، معمولاً در برنامههای روزانهی نظافتی لحاظ نمیشوند؛ آنها اکثر اوقات نیز پنهان از چشم هستند، بنابراین اکثراً این وظیفهی نظافتی تا آخرین لحظه به تعویق میافتد تا اینکه کاملاً فراموش شود.
مطمئن شوید این قسمتها را در برنامههای هفتگی خود گنجاندهاید. برای فضاهای زیر وسایل بزرگ، یکبار در ماه زمان مناسبی برای جارو کشیدن اساسی است.
اشیا و سطوحی با تماس زیاد افراد
اشیا و سطوحی از قبیل کنترل از راه دورها، تلفنها، دکمههای آسانسور، نردههای پله، دستگیرههای در و کلیدهای برق بعد از گذشت چند ساعت استفادهی چندین نفر خیلی کثیف میشوند. بدتر از آن، این اشیا و سطوح میتوانند محل انتقال انواع میکروبهای خطرناک باشند.
بنابراین، مفید است که بهطور مکرر در طول روز بسته به تردد، آنها را تمیز و ضدعفونی کنید.
گیاهان و گلدان های تزئینی
نگهداری گل و گیاه در محیط کار برای سلامتی و رفاه کارمندان مفید است. در واقع، تحقیقات زیادی مزایای استفاده و بهرهوری ناشی از وجود برخی گیاهان در محل کار را ثابت کردهاند.
با این حال، گیاهان با گذشت زمان میتوانند گرد و خاک و تارعنکبوت زیادی انباشته کنند؛ همچنین برگهای آنها پژمرده میشود. اگر نتوانید از گیاهان محیط کارتان مراقبت کنید، همان گیاهانی که برای کاهش استرس آوردهاید، ممکن است باعث استرس بیشتر شما شوند.
برای حفظ شکل خوب گل و گیاهان محیط کار، آنها را بدون گرد و غبار نگه دارید و با استفاده از یک پارچه نرم سطوح برگها را پاک کنید. سپس، برای نگه داشتن گیاهان با ظاهری تازه و زنده، برگهای پژمرده شان را هرس کنید.
حتما بخوانید : راهنمای یافتن شماره تلفن شرکت خدماتی نظافتی خوب
سایر مناطق دفتری که نادیده گرفته شده و باید در چکلیست نظافت شما قرار گیرند عبارتند از:
- داخل فر مایکروویو
- دریچهها و کانالهای هوا
- دیوارها و کفپوشها
- عکسهای قابگرفته و گواهینامهها، جامها و سایر وسایل تزئینی
حال که تمام نکات مهم برای حفظ نظافت دفتر کار شما را بررسی کردیم، ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که مدیریت این کار روزمره، به خصوص در مواقعی که به دقت و توجه اضافی نیاز دارد، میتواند چالشبرانگیز باشد. یکی از راهحلهای موثر برای رسیدگی به این موارد، استفاده از خدمات شرکت نظافتی مانند تمیزک است.
با درخواست خدمات از ما، شما نه تنها زمان و انرژی خودتان و تیمتان را صرفهجویی میکنید، بلکه اطمینان حاصل میکنید که همه گوشهها و جزئیات دفتر کار شما به طور کامل و به صورت اصولی تمیز میشوند. تمیزک با استفاده از نظافتچی های کاربلد و ماهر، کیفیت بالایی از تمیزی را ارائه میدهد که به بهبود سلامت و رفاه کارکنانتان کمک خواهد کرد.
درخواست نظافتچی محل کار
برای دریافت خدمات تخصصی نظافت در تهران با شماره شرکت نظافتی ۹۱۶۹۲۲۲۹-۰۲۱ و ۷۷۴۵۱۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارگر خوب برای نظافت منزل و نظافت راه پله و نظافت محل کار خود را رزرو کنید.
منبع : https://crewcare.co.nz/blog/neglected-office-areas-that-need-attention-while-cleaning/
دیدگاهتان را بنویسید
واقعاً از این پست سپاسگزارم. تونستم با کمک این معیارهای شما شرکتی بیابم که هم کیفیت خدمات بالایی داره و هم از لحاظ قیمت مناسبه.
پست بسیار مفیدی بود! دفعه بعدی که نظافتچی میاد، حتماً این نکات رو یادآوری میکنم. مرسی که توجهمون رو به این جزئیات مهم جلب کردید. 🧐