محل کار به عنوان دومین خانه کارمندان شناخته شده و طبیعی است که هیچ یک از آنها مایل به گذران وقت در فضایی نامرتب و کثیف نیستند. نپرداختن به امور نظافتی در محیط کاری، به معنای نادیده گرفتن ارزش کارکنان است. این امر نه تنها روحیه آنها را خدشهدار میکند، بلکه سلامت جسمی و روحی آنها را نیز در معرض خطر قرار میدهد.
در نگاه اول، نظافت نامناسب مکان کار میتواند تصویری نامناسب از اعتبار و کارایی سازمان در ذهن مشتریان و بازدید کنندگان ایجاد کند. وظیفهی اصلی مدیریت، برنامه ریزی برای تامین نیروی مناسب برای نظافت محل کار است، به همان ترتیب که در خانه برای حفظ نظم و تمیزی از خدمات کارگر نظافت منزل استفاده میکنیم برای نظافت محیط کار هم باید از نیروی مجرب استفاده کنیم.
این مسئولیت تنها به بهبود ظاهر سازمان منجر نمیشود، بلکه به ارتقا کلی سلامت و بهزیستی کارکنان نیز کمک میکند.
برنامه ریزی برای نظافت محل کار
در یک شرکت بزرگ استراتژی همه کارها از قبل چیده می شود. یا اینطور بیان کنیم که از همان ابتدای صبح مشخص است که هر یک از کارکنان می بایست چه کاری را انجام دهند. به همین ترتیب برای نظافت شرکت نیز باید از قبل برنامه مشخصی وجود داشته باشد. وقتی کسی مسئولیت تمیز کاری را در ساختمان بر عهده ندارد، چگونه می توان نظافت محل کار را به درستی رعایت کرد؟ اگر چه همه کارکنان تا حدودی موظف به رعایت موارد بهداشتی و نظافتی هستند اما شرکت خدمات نظافتی وظیفه اصلی نظافت در یک شرکت را بر عهده دارد. به طرو کلی بایستی همه افراد حاضر در شرکت بدانند که چه وظیفه ای در قبال تمیزی محل کارشان دارند.
حتما بخوانید : ۵ کار مهم که باید قبل از آمدن نظافتچی شرکت انجام دهید!
بی نظمی در محل کار ممنوع
وقتی هر چیزی در سر جای خودش قرار نداشته باشد، محیط بی نظم و شلوغ دیده می شود. این یک اصل کلی در نظافت منزل و محل کار است. بخشی از نظافت شرکت مربوط به جمع و جور کردن ریخت و پاش هاست.
برای مثال فنجان چای جایش در آبدارخانه و آشپزخانه شرکت است. رها کردن فنجان ها روی میز کنفرانس و اتاق کارمندان نوعی به هم ریختگی در محیط کاری است. حتی لوازم اداری شکسته و معیوب در اتاق ها هم نوعی بی نظمی به حساب می آیند. جای لوازم شکسته اداری در گوشه اتاق نیست.
این وسایل باید در انباری شرکت تا زمان تعمیر نگهداری شوند. اگر چیزی خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست، زباله به حساب می آید.
خالی کردن سطل های زباله
سطل های پر از زباله اعتبار شرکت را زیر سوال می برد. برخی از کارمندان پشت میز کار غذا می خورند و ته مانده غذا یا پلاستیک روکش غذا و دیگر زباله ها را در سطل کنار میزشان می اندازند. سطل های زباله در شرکت ها تنها با کاغذهای مچاله، پر نشده است. خیلی وقت ها بوی تعفن بدی از این سطل ها به مشام می رسد که حتی فضای اتاق را نیز بد بو می کند.
در برنامه نظافت شرکت همیشه می بایست خالی کردن سطل زباله همه اتاق ها به طور روزانه انجام شود. به طور معمول پس از ساعات اداری، کارگر نظافتی سطل ها را خالی می کند. به این ترتیب صبح روز بعد سطل ها خالی و بدون هیچ زباله ای است. این کار می بایست به صورت روزانه و دائمی انجام شود.
حتما بخوانید : قیمت نظافت منزل در تهران چقدر است؟
نظافت شرکت و تمیز کردن میز کار
میز کار فضای اختصاصی کارمندان است که در دید عمومی هم قرار دارد. داشتن یک خط مشی شفاف برای نظافت میز کار و نظم بخشیدن به آن ضروری است. رها کردن کاغذها روی میز کار، پوشه های اداری پخش شده روی میز اصلا جالب نیست.
اما بدتر از آن بحث نظافت رایانه ها، کیبوردها، تلفن ها و لوازمی از این دست در محیط کار است. بسیاری از بیماری های میکروبی از طریق آلودگی لوازم اداری منتقل می شود. لازم است تا به طور منظم همه لوازم روی میز کارمندان با اسپری های مخصوص تمیز کننده و دستمال مرطوب به خوبی تمیز شوند.
تمیز کردن کف ساختمان
یکی از اصلی ترین موارد در نظافت شرکت مربوط به تمیز کردن کفپوش ها و کف ساختمان است. روزانه افراد زیادی در راهروی ادارات تردد می کنند. لازم است تا به صورت منظم و برنامه ریزی شده همه راه پله ها، اتاق ها و فضاهای عمومی در یک شرکت، نظافت شود.
به طور معمول شرکت خدماتی نظافتی تمیزک در این زمینه برنامه ریزی منظمی دارد. جارو کشی برای از بین بردن زباله ها و گرد و خاک کف ساختمان الزامی است اما کافی نیست. پس از جارو کردن لازم است تا کف ساختمان با استفاده از تی مرطوب و مواد شوینده به خوبی پاکیزه شود. چنانچه تعداد مراجعه کننده ها به شرکت زیاد است، می توانید این کار را به بعد از زمان کاری شرکت موکول کنید.
خدمات نظافت شرکت و محل کار
سرویس های بهداشتی از اصلی ترین قسمت ها هستند که نباید در برنامه نظافت نادیده گرفته شوند. نظافت روزانه این فضا بسیار ضروری است زیرا روزانه تعداد زیادی از توالت و سرویس بهداشتی استفاده می کنند. نداشتن برنامه ریزی منظم برای تمیز کردن این مکان موجب می شود که توالت به مکانی پر از میکروب های بیماری زا تبدیل شود. بسیاری از بیماری های عفونی از طریق آلودگی های سرویس بهداشتی به کارکنان منتقل می شوند. لازم است تا به طور مرتب با استفاده از مواد ضد عفونی کننده قوی، توالت های عمومی ادارات شستشو داده شوند.
حتما بخوانید : خدمات نظافت ساختمان در تهران
نظافت شرکت در تهران
خدمات نظافت محل کار از سرویس های پر طرفدار تمیزک در تهران است. ما بهترین شرکت خدماتی نظافتی در تهران هستیم که سرویس های ویژه شرکتی را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه عرضه می کنیم. جهت اطلاع از برنامه های ویژه نظافت شرکت و محل کار در تهران با ما تماس بگیرید.
اعزام نیروی کارگر آقا و خانم برای تمیزکاری و آشپزخانه شرکت ها، طبق برنامه ریزی مدیریت انجام می شود. کارهای خدماتی شرکت خود را به حرفه ای ها بسپارید تا شاهد افزایش راندمان کاری کارکنان و بالا رفتن روحیه نشاط و همکاری در محیط کاری شوید. جهت هماهنگی و اطلاع از سایر شرایط با شماره های زیر تماس بگیرید.
برای دریافت خدمات تخصصی نظافت در تهران با شماره شرکت نظافتی ۹۱۶۹۲۲۲۹-۰۲۱ و ۷۷۴۵۱۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارگر خوب برای نظافت منزل و نظافت راه پله و نظافت محل کار خود را رزرو کنید.
دیدگاهتان را بنویسید