نیاز به خدمات نظافت منزل در تهران دارید؟
همین حالا با کارشناسان تمیزک تماس بگیرید و نظافتچی آقا یا خانم مورد نظرتان را برای نظافت منزل و ساختمان خود رزرو کنید.

نظافت دوره‌ای شرکت و محل کار+ چک لیست

نظافت دوره‌ای شرکت و محل کار

تمیزکردن و نظافت شرکت، کاری سخت و چالش‌برانگیز است، اما به‌هرحال باید این کار را انجام داد. نظافت محل کار یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر سازمان و مجموعه‌ای است؛ چراکه هم بر سلامت کارکنان تأثیر می‌گذارد و هم بر افزایش بهره‌وری آن‌ها.یکی از راه‌های آسان برای تمیز نگه‌داشتن محیط کار، نظافت دوره‌ای شرکت است.

در ادامه این مقاله اطلاعات کاملی درمورد نظافت روزانه، ماهانه، سالانه و… در اختیار شما قرار داده می‌شود. پس اگر مدیریت یک شرکت یا مجموعه را بر عهده دارید تا پایان با این مطلب همراه باشید.

مراحل نظافت حرفه‌ای محل کار

برای اینکه محیط کاری تمیز و پاکیزه داشته باشید بهتر است امور نظافتی را به یک شرکت خدماتی نظافتی بسپارید تا مراحل نظافت را به‌درستی و به‌خوبی انجام دهد. در ادامه مراحل یک نظافت اصولی و حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم:

۱- نظافت نمازخانه

نمازخانه‌ها یکی از اماکنی هستند که در معرض آلودگی قرار دارند. برای نظافت نمازخانه می ‌توان از جاروبرقی و یا دستگاه سوییپر استفاده کرد.

۲- نظافت راهرو

راهرو ادارات معمولاً پررفت‌وآمدترین محل در هر اداره هستند. به همین دلیل بیشتر از هرجای دیگری در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و به نظافت روزانه احتیاج دارند. برای نظافت راهرو می‌توان از تجهیزات دستی مانند ترولی و اسکرابر استفاده کرد.

۳- نظافت لابی و اتاق‌ها

یکی از بخش‌هایی که در نظافت دوره‌ای شرکت باید موردتوجه قرار بگیرد، نظافت لابی و اتاق‌ها است. برای اتاق‌ها معمولاً از خدمات نظافت دوره‌ای ماهانه یا هفتگی استفاده می‌کنند.

برای نظافت اتاق می‌توان انواع جاروبرقی‌ها استفاده کرد. همچنین برای خدمات نظافت روزانه میز و شیشه‌ها می‌توان از نماشوی یا داخلی یا دستگاه بخارشوی استفاده کرد.

مراحل نظافت حرفه‌ای محل کار

۴- نظافت راه‌ پله

برای نظافت راه پله به صورت ماهانه و همچنین شستشوی پارکینگ می‌توان از دستگاه‌های نظافتی مخصوص شستشوی پله مثل اسکرابر، تجهیزات ترولی و بخارشوی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب درباره نظافت

۵- نظافت آسانسور

مناسب‌ترین دستگاه مورداستفاده در خدمات نظافت دوره‌ای شرکت برای شستشو و نظافت داخل و درب بیرونی آسانسور بخارشوی است. علاوه بر این می‌توان از تجهیزات ترولی نظافتی و یا جاروبرقی نیز برای نظافت و رفع آلودگی در آسانسور استفاده کرد.

۶- نظافت حیاط و تجهیزات

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در نظافت دوره‌ای شرکت باید موردتوجه قرار گیرد، نظافت و پاکیزگی محیط بیرونی و ورودی ساختمان است. شستشوی کف حیاط و رفع آلودگی‌های سطحی یا عمیق، شستشوی تجهیزات موجود در حیاط مانند (نظافت انبار، نرده‌ها، صندلی‌ها و…) همگی بخشی از خدمات نظافت ماهانه و دوره‌ای شرکت هستند.

برای شستشوی حیاط و محوطه بیرونی ساختمان، می‌توان از دستگاه واترجت، دستگاه‌های سوییپر و ترولی‌های قدرتمند استفاده کرد.

۷- نماشویی

شستشوی نمای ظاهری ساختمان و همچنین نظافت شیشه ساختمان نقش مهمی در زیبایی ظاهر ساختمان دارد. نمای بیرونی ساختمان‌های اداری در شهرهای بزرگ همواره در معرض آلودگی و دوده قرار دارند؛ بنابراین یکی از بخش‌های مهم در نظافت دوره‌ای شرکت، نماشویی است. برای این کار می‌توان از واترجت و دیگر تجهیزات تخصصی استفاده کرد.

۸- نظافت پارکینگ

یکی از پرترددترین اماکن در هر ساختمانی پارکینگ آن است که به همین دلیل در برنامه نظافت دوره‌ای شرکت قرار می‌گیرد. برای نظافت پارکینگ محل کار می‌توان از تجهیزات نظافت مکانیزه متعددی مثل سوییپرهای سرنشین‌دار و اسکرابر سرنشین‌دار استفاده کرد. همچنین برای حذف رد لاستیک در پارکینگ می‌توان از مواد شوینده شیمیایی منزل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای نظافت پارکینگ

برای نظافت پارکینگ محل کار می‌توان از تجهیزات نظافت مکانیزه متعددی مثل سوییپرهای سرنشین‌دار و اسکرابر سرنشین‌دار استفاده کرد.

نظافت دوره‌ای محل کار

نظافت دوره‌ای محل کار

خدمات نظافت دوره‌ای شرکت به نیاز و اندازه شرکت شما بستگی دارد. بعضی شرکت‌ها بزرگ بوده و حتی لازم است روزی دو بار نظافت شوند، اما ممکن است برخی شرکت‌ها به نظافت ماهانه یا هفتگی نیاز داشته باشند.

در ادامه به خدمات نظافت دوره‌ای روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و نظافت سالیانه به طور جداگانه می‌پردازیم تا بتوانید باتوجه‌به نیاز شرکتتان یک مورد را انتخاب کنید.

به‌طورکلی نظافت دوره‌ای به‌اندازه شرکت، تعداد کارکنان و ویژگی‌های یک شرکت بستگی دارد. می‌توان گفت اندازه شرکت، میزان رفت‌وآمد در شرکت و تجهیزات و مبلمان موجود در شرکت عواملی هستند که در تعیین دوره‌های نظافت تأثیرگذارند.

نظافت روزانه

این نوع نظافت، در محیط‌های شلوغ و پررفت‌وآمد، کاربرد بسیاری دارد. برخی از کارهایی که باید در لیست نظافت روزانه قرار بگیرند شامل موارد زیر است:

  • تخلیه سطل‌های زباله و تعویض پلاستیک داخل آن
  • گردگیری و ضدعفونی‌کردن سینک‌، پیشخوان‌ها، صندلی‌ها و میزها
  • ضدعفونی و گردگیری کردن قسمت خارجی قهوه‌ساز، مایکروویو و دستگاه‌ها و لوازم دیگر
  • تمیزکردن و گردگیری لابی
  • تمیزکردن و تی‌کشیدن کف
  • گردگیری و جاروزدن مبلمان
  • گردگیری تمام لوازم و تجهیزات
  • گردگیری قرنیزها، دور پنجره‌ها و گوشه‌های سقف
  • گردگیری و ضدعفونی‌کردن تمام سطوح
  • تمیزکردن و گردگیری پنجره‌ها
  • تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن دستگیره‌های درب‌ها
  • تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن دکمه‌های آسانسور
  • ضدعفونی‌کردن توالت‌ها
  • ضدعفونی‌کردن جا حوله‌ای‌ها یا خشک‌کن دست
  • تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن آینه‌ها و شیشه‌های دیگر

نظافت هفتگی

نظافت هفتگی به‌هیچ‌وجه کم‌اهمیت‌تر از نظافت روزانه نیست. در ادامه به چند مورد از کارهای باید به‌صورت هفتگی انجام شوند اشاره می‌کنیم:

  • تمیزکردن پنجره‌ها، دیوارهای شیشه‌ای و درها
  • تخلیه و تمیزکردن یخچال
  • تمیزکردن تجهیزات و لوازم به‌خصوص وسایل آشپزخانه
  • ضدعفونی‌کردن میزها
  • تمیزکردن سینک‌ها
نظافت هفتگی شرکت

نظافت ماهانه

برخی از امور نظافتی باید در فهرست نظافت ماهیانه گنجانده شوند. این موارد کمک می‌کنند تا شرکت شما همواره مرتب و تمیز بماند. برخی از کارهای نظافتی ماهیانه عبارت‌اند از:

  • جاروکردن
  • گردگیری و ضدعفونی‌کردن
  • پولیش سطوح چوبی
  • مرتب‌کردن وسایل و تجهیزات
  • شستن فرش‌ها

نظافت فصلی

یک‌سری از امور نظافت دوره‌ای شرکت، کلی‌تر هستند و نیازی نیست در فواصل کوتاه انجام شده‌اند. از جمله این کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعویض فیلترهای هوا
  • تمیزکردن کلید و پریزها
  • تمیزکردن فرش‌ها
  • تمیزکردن پنجره‌های بیرونی
  • نظافت دکوراسیون

نظافت سالانه

بعضی از کارها را می‌توان به سالی یک بار موکول کرد. از جمله:

نظافت مبلمان و فرش‌ها
تمیزکردن پرده‌ها
پولیش سطوح چوبی، نقره‌ای و کروم
تمیزکردن چاه و راه‌آب‌ها
شستن ایوان
پولیش کردن کاشی‌های کف
نظافت انبار و انبارگردانی

بیشتر بخوانید: چگونگی نظافت محل کار در حضور کارمندان

مزایای نظافت دوره‌ای محل کار

  • کاهش میزان بیمار شدن کارکنان
  • حفظ سلامت مراجعین
  • ایجاد محیطی ایمن
  • ایجاد ظاهر زیبا و حرفه‌ای به محل کار شما
  • افزایش رضایتمندی مراجعین
  • بهبود روحیه کارکنان
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • افزایش بهره‌وری کارکنان

هزینه نظافت دوره‌ای شرکت و محل کار

هزینه نظافت دوره‌ای شرکت به وسعت شرکت، نوع نظافت مدنظر شما و تعداد نظافتچی درخواستی محاسبه می‌شود.

نتیجه‌گیری :

پیش از این گفته شد که محیط کار شما معرف شما و کار شما است؛ بنابراین اگر شرکت شما کثیف و نامرتب باشد، علاوه بر این‌که کارکنان شما با مشکلات جسمی و روحی زیادی مواجه خواهند شد، بهره‌وری آن‌ها نیز کاهش‌یافته و سرعت کارتان کم می‌شود. به جز این‌ها مراجعین نیز از محیط‌های تمیز لذت می‌برند. نظافت دوره‌ای شرکت باعث می‌شود که محیط کاری شادتر و سالم‌تری داشته باشید.

شرکت خدماتی تمیزک ، سابقه درخشانی در ارائه خدمات نظافتی دارد. این مجموعه تمام توانایی و مهارت‌های نیروها را سنجیده و نیرویی معتمد و مجرب را به شما معرفی می‌کند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید با خیالی آسوده امور نظافتی شرکتتان را به شرکت تمیزک بسپارید.

برای دریافت خدمات تخصصی نظافت در تهران با شماره شرکت نظافتی ۹۱۶۹۲۲۲۹-۰۲۱ و ۷۷۴۵۱۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارگر خوب برای نظافت منزل و راه پله و نظافت محل کار خود را رزرو کنید.


دیدگاهتان را بنویسید


ناشناس 5 دی 1402

این لیست طلاییه! همیشه نگران بودیم این نقاط دور از دید در نظافت شرکت نادیده گرفته بشه، اما شرکت نظافتی تمیزک واقعاً حتی به جزئی‌ترین نقاط هم توجه داره. نیروهای شما بی‌نظیرن. ممنون

با خدمات ما
آسوده خاطر باشید