نیاز به خدمات نظافت منزل در تهران دارید؟
همین حالا با کارشناسان تمیزک تماس بگیرید و نظافتچی آقا یا خانم مورد نظرتان را برای نظافت منزل و ساختمان خود رزرو کنید.

بهترین روش تمیز کردن سینک استیل آشپزخانه

روش‌های تایید شده توسط متخصصان برای تمیز کردن سینک و دریچه تخلیه آشپزخانه‌تان را در هنگام نظافت منزل و نظافت آشپزخانه یاد بگیرید.

سینک آشپزخانه می‌تواند به سرعت آلوده و پر از باکتری شود، چه از طریق ظروف کثیف یا باقی‌مانده غذای ریخته شده در داخل سینک. با گذشت زمان، این آلودگی‌ها می‌توانند روی سطح سینک جمع‌شده و باعث شوند سینک کدر و کثیف به نظر برسد. خوشبختانه، تمیز کردن صحیح سینک و دریچه تخلیه آشپزخانه نسبتاً ساده است و می‌توان آن را با چند محصول تمیزکننده معمولی انجام داد، بدون توجه به اینکه سینک از چه نوع و چه ماده‌ای ساخته شده است.

چه موقع سینک آشپزخانه را تمیز کنیم؟

سینک می‌تواند محلی برای رشد باکتری باشد، به همین دلیل باید سعی کنید به‌طور مرتب آن را تمیز نگه دارید. اگر روزانه از سینک استفاده می‌کنید، توصیه میکنیم آن را هفتگی یک بار تمیز کنید تا از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و از تجمع آلودگی و ایجاد لکه روی سطح آن پیشگیری نمایید.

روش تمیز کردن سینک استیل

روش تمیز کردن سینک استیل

نحوه تميز كردن سينك استيل ضدزنگ مهم است، چون این سینک‌ها در حین تمیز شدن مستعد خراشیدگی هستند و به یاد داشته باشید که همواره مطابق بافت طبیعی سینک تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • مطمئن شوید که این وسایل را پیش از شروع کار در دسترس دارید:
  • آب
  • صابون ظروف
  • جوش شیرین
  • دستمال میکروفایبر

مراحل تمیز کردن سینک استیل ضدزنگ

زمان تمیز کردن سینک استیل، این مراحل را دنبال کنید:
۱- یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با ۱ لیتر آب گرم مخلوط کنید.
۲- محلول را روی دستمال میکروفایبر بمالید
۳- با دستمال، سینک را به آرامی در جهت بافت طبیعی آن تمیز کنید
۴- دستگیره‌ها و شیر آب را هم با دستمال تمیز کنید
۵- شوینده باقی‌مانده را با آب گرم بشویید
۶- اگر همچنان لکه‌ای باقی ماند، جوش شیرین را درون سینک بپاشید
۷- با دستمال مرطوب و یا اسکاچ نرم، سینک را با جوش شیرین شستشو دهید.
۸- جوش شیرین باقی‌مانده را با آب گرم بشویید
۹- با دستمال تمیز، سینک و لبه‌های آن را خشک کنید

حتما بخوانید : فهرستی از وظایف نظافتچی آقا در تهران

روش تمیز کردن سینک چینی سفید

روش تمیز کردن سینک چینی سفید

سینک‌های چینی و سرامیکی بسیار مقاوم هستند و می‌توان آن‌ها را با اکثر مواد شوینده خانگی تمیز کرد. برای تمیز کردن سینک چینی‌تان، مراحل زیر را دنبال کنید:

وسایل مورد نیاز:
مطمئن شوید که این وسایل را پیش از شروع کار در دسترس دارید:

  • آب
  • سفیدکننده
  • جوش شیرین
  • صابون ظروف
  • دستمال میکروفایبر

مراحل:
هنگام تمیزکاری سینک چینی، این مراحل را انجام دهید:
. سینک را با آب گرم پر کنید
. مقدار کمی سفیدکننده اضافه کنید و ۵ دقیقه صبر کنید
. سینک را خالی کنید
. ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و ۱⁄4 فنجان آب گرم را مخلوط کنید
. محلول را روی دستمال میکروفایبر بمالید
. با دستمال، سینک را به آرامی تمیز کنید
. دستگیره‌ها و شیر آب را هم با دستمال تمیز کنید
. جوش شیرین و شوینده های باقی‌مانده را با آب گرم بشویید
. با دستمال تمیز، سینک و لبه‌های آن را خشک کنید

در مورد تمیز کردن سینک در سایت maids.com آمده است که :

Just because you’ve gotten your kitchen sink clean and fresh doesn’t mean you’ve eliminated the bacteria and buildup. Down there in your kitchen drain are many unpleasant things, including germs and odors. That’s because all the grease, food, and other stuff you wash off your dishes and cookware have to go somewhere.

روش تمیز کردن سینک مسی

روش تمیز کردن سینک مسی

هنگام تمیز کردن سینک مسی، از هیچ محصول ساینده‌ای استفاده نکنید زیرا این مواد می‌توانند پوسته تیره‌ای که به طور طبیعی با گذشت زمان روی مس ایجاد می‌شود را از بین ببرند.

وسایل مورد نیاز:
مطمئن شوید که این وسایل را پیش از شروع کار در دسترس دارید:

  • آب
  • مایع ظرفشویی
  • دستمال میکروفیبر

مراحل:
هنگام تمیز کردن سینک مسی، این مراحل را دنبال کنید:
. ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با ۱ لیتر آب داغ از شیر آمیخته کنید
. محلول را روی دستمال میکروفایبر بمالید
. با دستمال، سینک را به آرامی تمیز کنید
. دستگیره‌ها و شیر آب را هم با دستمال تمیز کنید
. صابون باقی‌مانده را با آب گرم بشویید
. با دستمال تمیز، سینک و لبه‌های آن را خشک کنید

حتما بخوانید : تکنیک های نظافت منزل با سرکه

روش تمیز کردن دریچه تخلیه سینک آشپزخانه

دریچه‌های تخلیه سینک آشپزخانه می‌توانند با گذشت زمان پر از چربی و روغن شوند. در هنگام تمیزکاری‌های هفتگی، آن‌ها را با جوش شیرین و سرکه تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز:

یک ظرف
نیم فنجان سرکه سفید
نیم فنجان جوش شیرین
آب

مراحل:
هنگام تمیز کردن دریچه تخلیه آشپزخانه، این مراحل را دنبال کنید:
. یک ظرف آب را بجوشانید و آماده نگه دارید.
. جوش شیرین را درون دریچه بریزید، سپس به آرامی سرکه را هم بریزید
. بگذارید مخلوط را حدود ۱۵ دقیقه بمانید
. آب جوش را از درون سینک بریزید تا دریچه را تمیز کند.

برق انداختن سینک و شیرآلات

برای برق انداختن سینک و شیرآلات استیل خود، با پاک کردن ظروف یا زباله از سینک شروع کنید. آن را با آب گرم بشویید تا آلودگی و ذرات غذا از بین برود. سپس جوش شیرین را روی تمام سطح سینک و شیرآلات بپاشید. از یک اسفنج یا پارچه مرطوب استفاده کنید تا آنها را به آرامی با حرکات دایره ای بشویید. سینک و شیرآلات را کاملا با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

پس از تمیز کردن سینک و شیرهای آب، می‌توانید با استفاده از پولیش استیل ضد زنگ یا روغن زیتون، درخشندگی آنها را بیشتر کنید. مقدار کمی پولیش یا روغن را روی یک پارچه نرم بمالید و سینک و شیرهای آب را با حرکات دایره ای تمیز کنید. این امر به حذف هر گونه رگه یا اثر انگشت باقیمانده کمک می‌کند و سینک و شیرآلات شما را برق می‌اندازد. به یاد داشته باشید فقط از محصولاتی استفاده کنید که برای استفاده بر روی سطوح استیل ضد زنگ طراحی شده اند و از استفاده از مواد ساینده که می‌توانند باعث خراشیدگی یا آسیب به روکش آنها شوند خودداری کنید.

از بین بردن خط و خش از سینک ظرفشویی

خط و خش روی سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ می‌تواند ناخوشایند باشد و همچنین می‌تواند حاوی باکتری باشد. برای از بین بردن خراش، سینک را با یک شوینده ملایم و آب گرم تمیز کنید. سپس از یک پاک کننده غیر ساینده که به طور خاص برای سطوح فولادی ضد زنگ طراحی شده است استفاده کنید. پاک کننده را روی یک اسفنج یا پارچه مرطوب بمالید و آن را به آرامی روی ناحیه خراشیده بمالید. سینک خود را آب کشی کنید و آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.

برای جلوگیری از خط و خش افتادن روی سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ، مهم است از استفاده از مواد ساینده یا پاک کننده‌هایی که می‌توانند به سطح آن آسیب بزنند خودداری کنید. در عوض، محلول‌های تمیزکننده غیر ساینده و پارچه‌های نرم یا اسفنج‌ها را برای سینک خود انتخاب کنید. اگر متوجه هر گونه خط و خش روی سینک خود شدید می‌توانید از یک پولیش استیل ضد زنگ استفاده کنید. مقدار کمی از پاک کننده را روی ناحیه مدنظر بمالید و آن را به آرامی با یک پارچه نرم مالش دهید. سپس سینک خود را کاملا با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. تمیز کردن و نگهداری منظم از سینک ظرفشویی می‌تواند به جلوگیری از خط و خش کمک کند و ظاهر آن را درخشان نگه دارد.

علاوه بر استفاده از روش‌های بالا، می‌توانید از مخلوط جوش شیرین و آب نیز برای رفع خراش‌های جزئی استفاده کنید. با مخلوط کردن جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید تا قوام بگیرد و ماده غلیظی به دست بیاید. خمیر را روی محل خراشیده مالیده و به آرامی با یک پارچه یا اسفنج نرم بمالید. در مرحله بعدی سینک خود را با آب بشویید و با یک حوله خشک کنید. این روش می‌تواند به کاهش ظاهر خط و خش و بازگرداندن درخشش سینک ظرفشویی استیل شما کمک کند.

امیدوارم برای تميز كردن سينك استيل روشهای خوبی را یاد گرفته باشید.

در خصوص کارهای خدماتی، تمیزک نیروهای کارآزموده‌ای را برای نظافت به منازل مشتریان اعزام می‌کند. استفاده از یک کارگر نظافت منزل و یا نظافتچی خانم علاوه بر این‌که در تمیز کردن خانه و محیط زندگی به شما کمک می‌کند، این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید

شماره تلفن شرکت خدماتی نظافتی

برای دریافت خدمات تخصصی نظافت در تهران با شماره شرکت نظافتی ۷۱۰۵۷۰۵۱-۰۲۱ و ۷۷۴۵۱۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارگر خوب برای نظافت منزل و نظافت راه پله و نظافت محل کار خود را رزرو کنید.


دیدگاهتان را بنویسید



با خدمات ما
آسوده خاطر باشید